Twijfels over voorbehoedsmiddel

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Mag je als man en vrouw nu wel een condoom gebruiken als voorbehoedsmiddel of mag het bijbels gezien niet? Mijn man wil het wel graag gebruiken omdat we pasgetrouwd zijn en ons huis is veel te klein om een baby groot te brengen. En hij vindt zich nog te jong om vader te zijn. Ik heb wel een kinderwens; ik hou heel erg van kinderen.

Alleen als het zondig is dat wij dit doen, ben ik soms bang dat ik daar straf op zal krijgen. Ik wil gewoon graag weten of we nu zondig bezig zijn... En waarom zou het dan zondig zijn? En als zou je het niet zou gebruiken en mijn man stopt op tijd, is dat dan niet dezelfde zonde?

Antwoord

Alle vragen over het gebruik van voorbehoedsmiddelen kun je hier lezen:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/tag/voorbehoedsmiddel/