Grove gezichtshuid

M. M. Methorst / 2 reacties

Vraag

Ik ben een bijna-veertiger met een gevoelige, grove gezichtshuid. Veel last van plekjes, mee-eters, gaatjes, soms droog, soms vettig enz. Kan dit nog vlak en glad worden op mijn leeftijd? Ik zou graag willen stralen, maar lukt dat nog/komt dit nog goed in deze fase/gesteldheid? Wat kan ik eraan doen/verbeteren zonder make-up en zonder zinloze crèmes of peperdure middeltjes? Ik hoorde onlangs dat je je huid moet deppen in plaats van boenen. Is dit zo en komt het daardoor? Graag hoor ik wat ik alsnog kan doen in plaats van me schuldig te voelen over m’n slechte huidverzorging in het verleden.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Ik zou me er niet te schuldig over voelen over hoe de gezichtshuid er nu uit ziet en hoe u deze mogelijk in het verleden heeft behandeld. Vaak zijn naast huidverzorging ook andere factoren belangrijk in hoeverre de huid “vlak en glad” is, zoals de genen, huidtype, zonverbranding etc. Mij is ook geen relatie bekend tussen de huid deppen of boenen en hoe grof de gezichtshuid is.

Een mogelijkheid wat u zou kunnen doen is dat u contact opneemt met een schoonheidsspecialist waarin u uw vraag voor legt. Een andere optie is dat u toch nog eens overlegd met uw huisarts. Deze kan zo nodig ook de huid nog goed bekijken en kijken wat er op medisch vlak mogelijk is.

Met vriendelijke groet,
Martijn Methorst

Tags in dit artikel:

huid
2 reacties
Christie
Hier ook iemand van eind 30 met een vrij grove huid. Door medicijn gebruik ook last van puistjes. Wat het bij mij veel rustiger maakt is s`avonds met warm water en een washand wassen, en dan insmeren met aloe vera gel ( wel de pure gel van de biologische winkel). Droge plekjes smeer ik smorgens in met amandelolie.
Helaas is een grove huid ook gewoon iets wat bij je hoort en zal het nooit heel mooi glad worden...Ik weet niet of je een man of vrouw bent, maar eventueel een BBcreme of foundation gebruiken? Ook daarvan gebruik ik de biologische variant, gewone geeft irritatie, en ik gebruik het maar af en toe, als ik eens mooi wil zijn op een feestje ofzo;-)
Naturel
Simpele tip

Maar wel doeltreffend

Veel water drinken, knapt je huid échte van op