Seksualiteit bewaard voor in het huwelijk

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Waar staat nou specifiek in de Bijbel beschreven dat seksualiteit echt voor in het huwelijk bewaard moet worden? In Gods ogen ben je na seksuele gemeenschap te hebben gehad, man en vrouw. Als de liefde en de zekerheid van een aanstaand huwelijk er is, moet er dan echt gewacht worden tot na het huwelijk? Nergens in de Bijbel lees ik zozeer over seksualiteit ín het huwelijk. Wel dat de man tot de vrouw zal in gaan en samen tot één vlees zullen zijn. Wordt hier niet bedoeld dat men gewoon nooit meer van elkaar af mag na dat er gemeenschap heeft plaatsgevonden?

Antwoord

Zie de artikelen onder de tag “seksualiteit voor het huwelijk”.

2 reacties
arendine
Een huwelijk wordt in het openbaar gesloten, voor God en getuigen.

Niet in de slaapkamer.
Carin
Het boek Exclusieve Liefde van Oscar Lohuis is echt een aanrader wat betreft dit thema! Geeft heel duidelijk weer dat de Bijbel leert dat seksualiteit voor het huwelijk bedoelt is en waarom.