Om bekering bidden

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Hoe kun je nou tot God om bekering bidden, dan bedoel ik echt bidden, als je geen berouw heb over de zonden? Dan kun je toch ook niet om bekering bidden? Ik wil wel bekeerd worden, maar er wordt altijd gezegd dat je moet bidden. Dit vind ik moeilijker gedaan dan gezegd. Hoe moet ik het bidden dan zien en doen? Ik weet dat ik het van mezelf niet kan.

Antwoord

Er staat nergens in de Bijbel dat we om bekering moeten bidden, maar dat we ons moeten bekeren. En ware zondekennis krijg je pas na je bekering (Jeremia 31:19). Lees ook het artikel 'Ruim 100.000 keer om bekering gebeden'.