Verbond

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Welk verbond wordt er bedoeld met “het verbond” en wat houdt dit verbond precies in?

Antwoord

Er zijn nogal wat verbonden, maar doorgaans bedoelt men met “het verbond”, het genadeverbond. Alles daarover vind je in de onderstaande artikelen:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/tag/verbondsleer

2 reacties
Jedidjas
Dit boekje van M.J Paul kan je downloaden. Is een echte aanrader, hier wordt alles duidelijk bijbels uitgelegd. Ook de diverse verbonden en de overgang van het oude naar het nieuwe verbond.
Jedidjas
https://mjpaul.nl/2013-het-nieuwe-verbond/