Contact met ongelovige cliënten

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Ik werk met ongelovige cliënten namens een (christelijke) organisatie. Cliënten weten dat ik gelovig ben. Regelmatig gebeurt het dat een cliënt vragen stelt over het christelijk geloof. Ik ga er dan met hen over in gesprek. Geregeld verwijs ik hen vervolgens door naar kerken, wat niet makkelijk is omdat veel bijbelgetrouwe kerken helaas niet laagdrempelig zijn en aansluitend genoeg blijken te zijn voor hen. Toch wil ik hen graag hier iets verder in helpen. Hebben jullie bijvoorbeeld tips voor websites/boeken die op een eenvoudige manier vertellen over de basis en de kern van het christelijk/reformatorisch geloof?

Antwoord

Enkele titels: Wilhelm Busch, “Jezus onze bestemming” (lees hier gratis); J. Van Amstel, “Hoe word je christen?”; P. van Ruitenburg, “Echt geloven”; P. van Ruitenburg, “Liefdedienst”; P. van Ruitenburg, “Wie God is”, C. G. Vreugdenhil, “Levend geloof”. Verder als website abcvanhetgeloof.nl.

Lees ook de artikelen met de tag 'Contact met niet-gelovige'.

2 reacties
Jedidjas
Cursus van globalrize! Internetstoring via online bijbelcursussen. Zie evt.artikelen uit het rd hierover
Jedidjas
Bedoel internetcursus ivm internetstoring ( foutje op mijn telefoon )