Ontslagangst

W.T. Nijhof / 4 reacties

Vraag

Ik ben heel bang dat als ik een fout maak op mijn werk dat ik dan ontslagen word. Ook dat ik nooit meer ergens aan de bak kom, omdat ik dan geen referenties heb en vervolgens in financiële problemen kom. Dan raak ik helemaal in paniek. Wat kan ik hieraan doen?

Antwoord

Beste,

Een beknopte vraag waar ik heel veel over kan zeggen. Ik ga ervan uit dat je inmiddels volwassen bent, aangezien je aan het werk bent. De vraag is of je mentaal ook echt volwassen bent geworden. In de volwassen wereld worden fouten gemaakt. Daarvan kun je denken:  “help, ik verdrink”... of “wat dom, maar ik red mijzelf.” Hoe hebben je ouders je geleerd om met fouten om te gaan? Heb je in je omgeving iemand die als klankbord kan fungeren? Iedereen maakt fouten, de vraag is: hoe ga je er mee om?

Ik besef ook dat dit antwoord je niet helemaal geruststelt. Dat kan ook niet, aangezien ik een heel beknopte vraag gekregen heb. Wil je hierover doorpraten, dan kan je contact met me opnemen.

Groet van iemand die dagelijks ook veel fouten maakt,
Willem Nijhof

W.T. Nijhof

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Berkenwoude
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Maatschappelijk werker met eigen praktijk voor maatschappelijk werk en psychosociale hulpverlening www.praktijkcompass.nl

4 reacties
Pubermoeder
Wat moeilijk voor je om zo gespannen je werk te doen! Kan je er misschien met je werkgever of collega's over praten? Faalangst training? Probeer bovenal je zorgen bij God te brengen, Die ook jouw leven bestuurt en wijsheid wil geven om je werk zo goed mogelijk te doen en als het anders loopt alle dingen kan laten meewerken ten goede. Sterkte!
Johanna89
Erg lastig, lijkt me.
Misschien heb je iets aan het G-schema (kun je op internet wel meer over vinden).
Evangelie2020
Leg al je zorgen maar neer bij God, hij zal je gebeden verhoren!
CorsdeKort
Matteus 10:29-31

Wat kosten twee mussen? Zo goed als niets. Maar er valt er niet één dood neer als jullie Vader het niet wil. Bij jullie zijn zelfs alle haren op je hoofd geteld. Wees dus niet bang, jullie zijn meer waard dan een hele zwerm mussen.