Medicijn en vruchtbaarheid

M. M. Methorst / Geen reacties

Vraag

Mijn vrouw heeft net haar eisprong gehad. En we hebben op het juiste moment gemeenschap gehad. Nu heeft de huisarts haar een medicijn gegeven tegen schimmelinfectie omdat ze wat witte afscheiding had. Beschadigt dit het eitje of kan het geen kwaad voor de bevruchting?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Ik weet niet welk medicijn uw vrouw heeft gehad van de huisarts. Maar de meest voorgeschreven producten zijn o.a. miconazol en clotrimazol. Deze kunnen in principe geen kwaad bij een eventuele bevruchting. Mocht u er toch nog vragen over hebben wil ik u adviseren om toch nog even te overleggen met uw huisarts of apotheek.

Met vriendelijke groet,
Martijn Methorst