Het vaderhart van God

Ds. G.J. Noordermeer / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag over een beweging van dit moment. Het gaat om de openbaring die ene Jack Winter in 1977 ontvangen zou hebben over het vaderhart van God. Er worden conferenties over gehouden (Henk Bruggeman heeft boeken geschreven en preekt hierover) en preken gehouden over de relatie met God de Vader. Dat je zoon (of dochter) bent en geen wees. Dat door je hier van bewust te zijn, je in je zoonschap mag staan.

Om eerlijk te zijn: ik vraag me af of deze openbaring en beweging niet afleidt van het Evangelie. Jezus zegt immers: “Niemand komt tot de Vader dan door Mij.” En Hij zegt: “Wie Mij heeft gezien, heeft de Vader gezien. En Ik ben de Weg de Waarheid en het Leven.” God is Vader; Jezus spreekt van God de Vader in de Bijbel en de Bijbel spreekt van zonen en dochteren. Daar ben ik van overtuigd. Daar zit mijn twijfel niet. Echter wel bij deze beweging. Jezus heeft God de Vader geopenbaard aan ons door wat Hij vertelde en liet zien. Ik weet niet in hoeverre ik mij moet laten beïnvloeden door deze openbaring en beweging uit 1977.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Je refereert aan een beweging van dit moment en koppelt daar de naam van ene Jack Winter aan. Deze naam zegt mij helemaal niets en via internet krijg ik wel diverse winterjassen te zien, maar niets over zijn openbaring. Wat dat betreft kan ik inhoudelijk niets hierover antwoorden.

Je hoofdvraag is: in hoeverre moet je je laten beïnvloeden door deze openbaring en beweging uit 1977? Mijn antwoord is simpel: niet. Laat je alleen beïnvloeden door het Woord van God. De Bijbel wordt ook wel de canon genoemd en dat betekent richtsnoer. Hierbij mogen we uiteraard wel dankbaar gebruik maken van verduidelijkingen van Gods Woord. Echter, zolang deze verduidelijkingen wel overeenkomen met de Bijbel.

Met vriendelijke groet,
Ds. G. J. Noordermeer