Kringgebed uit Handelingen

Ds. E. Gouda / Geen reacties

Vraag

Is het mogelijk dat er in Handelingen 12:12 een kringgebed plaatsvond?

Antwoord

Beste vragensteller, dank voor je vraag. Het antwoord op je vraag is kort maar krachtig: Over de vorm van het gezamenlijk gebed van de biddende gemeente bij de gevangenneming van Petrus worden in de Bijbel geen details gegeven. Matthew Henry suggereert dat dit bidden mogelijk zelfs gezamenlijk in stilte gebeurde, vanwege de vreze der Joden: Handelingen 12:12: “En als hij alles overlegd had, ging hij naar het huis van Maria, de moeder van Johannes, die toegenaamd was Markus, alwaar velen samenvergaderd en biddende waren.”

Hartelijke groet,
Ds. E. Gouda

Lees meer artikelen over:

kringgebed