Leegte en gemis

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik heb geen relatie en de laatste tijd heb ik het gevoel alsof ik iets mis, alsof ik alleen ben omdat ik geen verkering heb. Ook weet ik niet wat ik aan moet met mijn verlangen daar naar. Het voelt als een leegte en ik weet niet wat de oorzaak is of dat het iets anders is. Ik weet dat dit een onderdeel is van de puberteit, maar ik vind dit erg lastig en weet niet hoe ik hier mee moet omgaan. Kunt u adviseren?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Lees je eigen korte briefje nog eens door... waar moet ik dan op ingaan? Natuurlijk verlang je naar “de ander”, omdat de mens nu eenmaal geen wezen is dat alleen leeft. Maar wie ben je, jongen, meisje? Hoe oud (wat noem je puberleeftijd?), studeer je nog, werk je inmiddels? Nog thuiswonend? Heb je een vriendenkring en zo ja, hoe ga je daarmee om? Heb je hobby’s, of wat doe je graag? Nog een heleboel andere persoonlijke dingen zou ik je willen vragen. Wil je dus een persoonlijk gericht advies, schrijf dan meer!

Marijke Rots