Mijn man masturbeert en fantaseert

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Mijn man heeft laatst verteld dat hij, ondanks dat wij een goed en regelmatig seksleven hebben, masturbeert en daarbij fantaseert over allerlei verschillende vrouwen. Buiten het feit dat dit mij heel veel pijn doet en ik me verraden, gekwetst en overbodig voel, snap ik niet waarom hij dit deed. Wij hebben het samen zo goed. Zoals ik al zei, op seksueel gebied ook. Waarom dan liever aan andere vrouwen denken dan aan je eigen vrouw? Sommige van die vrouwen zijn erg mooi en daar voel ik me dan onzeker over, maar er zijn er ook bij die dat echt niet zijn. Dan snap ik niet dat hij die liever verkoos dan mij.

Ik heb mijn man hier uiteraard ook naar gevraagd, maar hij kan hier geen antwoord op geven. Hij weet zelf ook niet waarom hij dit deed, heeft spijt, schaamt zich en is er mee gestopt. Ik wil graag begrijpen waarom mannen dit doen. Omdat dit spannender voor hen is? Of een verborgen verlangen? Liever meerdere vrouwen hebben dan één?