Bijbelstudiegroepen gezocht

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Nadat ik tot geloof ben gekomen merk ik dat ik veel honger heb om samen met leeftijdgenoten de Bijbel te onderzoeken en zo God te dienen. Bij mij in de kerkelijke gemeente is zo’n kring er wel, alleen zijn dat allemaal oudere jongvolwassenen, die bijvoorbeeld al kinderen hebben en dus echt al wel in een andere levensfase zitten dan ik. Zijn er misschien bij jullie Bijbelstudiegroepen bekend waarbij je je kan aansluiten? Ik woon in het midden van Nederland.

Antwoord

Bijbelstudiegroepen zijn er ongetwijfeld genoeg. Rijp en groen. Met en zonder ambtelijk toezicht. De meeste kerkelijke gemeenten, evangelische clubjes of vrije groepen hebben wel een Bijbelstudiegroep. Maar waarom zou je daar naar op zoek gaan als je eigen gemeente al iets heeft? Je deelt je geloof toch niet alleen met leeftijdgenoten, maar met broeders en zusters van allerlei leeftijden. Juist van oudere en wijzere studiegenoten, mensen die al eerder tot geloof zijn gekomen en met bevindelijke kennis, valt veel te leren. Zeker als die “eerste liefde” wegebt kunnen zij jou tot grote steun zijn. Immers... waar geloof wordt altijd bestreden. Daarom is het goed om “gevorderden in het geloof” naast je te hebben.

Overigens kun je natuurlijk altijd informeren bij buurgemeenten met dezelfde modaliteit of en wat zij voor Bijbelstudiegroepen of Bijbelkringen hebben.