Overtrouwen na schuldbelijdenis

Ds. D.W. Tuinier / Geen reacties

Vraag

Ik ben een jonge vrouw met jonge kinderen. Zelf scheiding aangevraagd wegens huiselijk geweld. Het was niet meer veilig voor ons. In een vrouwenhuis gezeten. Tijdens de scheidingsperiode was mijn -toen nog- man al met andere vrouwen bezig. Ook in mijn huwelijk waren er verdachte dingen. Telefoon gesprekken die afgekapt werden als ik binnen kwam. Seksmails, waarvan hij zei dat het reclame was. Zijn aandacht naar mij toe; dat hij mij weken tot maanden niet aanraakte. Hij heeft ook een alcoholprobleem. Na onze scheiding is hij steeds extremer geworden. Het geweld nam toe, maar ook zijn interesse in vrouwen.

Nu heb ik een vriend en ik zou graag in de kerk (Ger. Gem.) over willen trouwen. Ik sta nog steeds onder censuur vanwege mijn aanvraag van een scheiding. Nu is mijn vraag: is overtrouwen in de kerk mogelijk na schuldbelijdenis?

Antwoord

Dag mevrouw,

U hebt al veel meegemaakt. Tussen de regels door lees ik veel verdriet en pijn. Heel graag gun ik u veel liefde, vooral van de Heere maar ook van een levensgezel die u trouw blijft.

Wat ik u aanraad, is, nadat u uw knieën hebt gebogen, de Heere in deze weg gevraagd “wat wilt U dat ik zal doen?”, in gesprek gaan met uw predikant/wijkouderling en uw situatie uitleggen. Van achter mijn bureau kan ik, op dit moment, niet anders adviseren.

Van harte Gode en Zijn rijke genade en ontferming in de Hemelvaartskoning bevolen,
Ds. D. W. Tuinier

Tags in dit artikel:

hertrouwen