Verschillende beloftes

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Wat heeft de Heere vervuld met Zijn kruisiging? De belofte? Wat is de belofte? De wet? Welke wet? Er hoeft nu toch geen bloed meer te vloeien zoals bij de besnijdenis? Maar dan is de Heilige Doop toch ook niet in de plek gekomen van de besnijdenis? Dat zijn toch twee verschillende beloftes?

Antwoord

Er zijn al heel veel vragen over doop, besnijdenis en belofte beantwoord. Een groot deel kun je hier vinden:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/tag/besnijdenis

www.refoweb.nl/vragenrubriek/tag/kinderdoop

www.refoweb.nl/vragenrubriek/tag/belofte

Via de zoekfunctie of gewoon via Google (refoweb+zoekwoord) is de rest te vinden.