Afscheiding

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Ik heb sinds drie maanden verkering. Ik merk dat ik soms veel meer afscheiding heb en ook anders van kleur of soms meer met bloed. Kan het zijn dat door elkaar zoenen en knuffelen dit invloed heeft op je afscheiding? Ik heb (uiteraard) geen seks (voor het huwelijk).

Antwoord

Beste vragenstelster,

Door opwinding wordt de vagina vochtig en zo ontstaat er meer vaginale afscheiding. Deze afscheiding is normaal niet rood en duurt zolang de opwinding er is. Jouw verhaal past dus niet zo goed bij normale opwindingsverschijnselen.

Ik adviseer je om eens langs de huisarts te gaan, temeer omdat je af en toe ook bloederige afscheiding hebt.

Vriendelijke groets,
A. Meijer

Lees meer artikelen over:

vagina