Geen zielige smeekbede

C. M. Chr. Rots - de Weger | Geen reacties | 15-02-2019| 07:59

Vraag

Ik zit met een probleem. Ik heb al twee jaar geen contact met mijn beste vriend en ik merk nu pas dat ik eenzaam word. Hij heeft zijn andere twee vrienden nog. Dit kwam allemaal door de overgang van klas twee naar drie. Voor hem naar havo, voor mij naar vwo. Mijn vraag is dus: hoe kan ik weer in contact komen en weer vrienden worden zonder dat zielige-smeekbede-jongetje-zonder-vrienden te zijn?


Antwoord

Beste vriend,

Wat dacht je van een telefoontje, sms of app met de vraag: “hoe gaat het met je, ik heb je al zo lang niet gesproken!” Dat is toch geen ‘zielige’ vraag? Als hij je beste vriend is, zoals je schrijft, zal hij ongetwijfeld antwoorden en dan kun je zien hoe jullie de vriendschap verder vorm gaan geven. Dat jullie in verschillende klassen terecht zijn gekomen maakt je rooster anders en mogelijk ook je interesses. Maar dat kan juist in vriendschappen een uitdaging zijn om elkaar niet uit het oog te verliezen. Wat volgens mij ook niet hoeft als je maar interesse in elkáár blijft tonen. En ja, dat vraagt inzet van beide kanten! Zeker.

Wie weet hoe je vriend al lang zit te wachten op bericht van jou, die toch een niveautje hoger bent gegaan in de derde klas. Gewoon dóén, dus dat contact zélf zoeken!

Het ga je goed,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

vriendschap

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
    18-02-1947
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Inactief
1559 artikelen
C. M. Chr. Rots - de Weger

Bijzonderheden:

Lees hier het grote afscheidsinterview dat Refoweb met Marijke had.

Bekijk ook:

 

 

 


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Jakob worstelt met een Man

Donderdag las ik na het eten in ons bijbels dagboek "Hoort Zijn stem" het stukje van die dag: 9 februari, over Genesis 32:21-32. Jakob worstelt met een Man. Na het lezen, vroeg mijn zoon naar de betek...
Geen reacties
14-02-2012

Kascontrole kerk

Ik ben gevraagd voor de kascontrole van de kerk. Wat houdt dit precies in?
1 reactie
14-02-2022

Predestinatie en vagevuur

Waar komt de gedachte van een tijdelijk verblijf in het vagevuur vandaan? Is dat nog gebaseerd op bepaalde bijbelteksten? Vraag 2: Wat ik begrepen heb van de predestinatieleer in de GG en HHK is da...
Geen reacties
14-02-2023
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag