Pianoboek

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Zijn de psalmen en gezangen uit het pianoboek van Reuver "Tot Uw Dienst", de psalmen en gezangen zoals ze in HSV staan? Ik ben namelijk piano aan het leren/studeren, maar wil graag tot eer van de Heere spelen en zoek dus een geschikt bladmuziekboek hiervoor.

Antwoord

De melodie van de Psalmen zijn in alle Psalmbundels gelijk, of het nu Herziene StatenVertaling is of de oude Statenvertaling. De gezangen in de serie van Roeland de Reuver komen uit diverse bundels, met name uit de bundel 1938 van de Ned. Herv. Kerk. Deze zijn niet in HSV opgenomen, omdat de HSV uitgaat van de 150 Psalmen en de (12) Enige Gezangen, vermeerderd met “Een vaste burcht” en “Ere zij God.”

Met vriendelijke groet,
Den Hertog – Arjan Kuiper

Tags in dit artikel:

muziekinstrumenten
1 reactie
John61
Vraagsteller: of je tot eer van De Heere speelt, hangt vooral af van je intenties en je hartgesteldheid, dan van welk pianoboek je hiervoor gebruikt. Speel de sterren maar van de hemel!