Bewaar het Pand-gemeente

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik ben lid van een CGK-gemeente (Bewaar het Pand). Bij mij in de gemeente wordt de vraag "wat moet ik doen om zalig te worden", beantwoord zonder daarbij de woorden “geloof” en “Jezus” te noemen. Op de vraag “hoe kan ik weten dat ik een kind van God ben” wordt een antwoord gegeven waar de volgende woorden niet in voor komen: geloof, vrucht, beloften. Volgens mij is dit in strijd met de Bijbel en de gereformeerde leer. Ik vind het erg moeilijk om dit te zien/horen, omdat zo de meerderheid van de gemeenteleden sterft zonder hoop op het eeuwige leven. Ik ben bang dat dit komt door verkeerd onderwijs en dat ze wel zalig willen worden, maar niet weten hoe het moet. Wat moet ik hiermee?

Antwoord

Beste vraagsteller, we kunnen ons niet voorstellen dat in een BHP-gemeente het geloof in Jezus Christus losgekoppeld wordt van de zaligheid. Je mag de redactie mailen (vragen@refoweb.nl) om welke gemeente het gaat, dan zoeken wij dat voor je uit.

Overigens klopt je bewering niet dat mensen wel zalig willen worden. Althans, de Bijbel zegt precies het tegenovergestelde: er is niemand die God zoekt (Rom. 3:11). En daarom is zalig worden pure genade. Niet uit de mens, maar door God geschonken (Ef. 2:8). En dat is niet alleen Bijbels, maar ook voluit gereformeerd.

Redactie Vragenrubriek