Refo-voetafdruk

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

In de reformatorische gezindte wordt veel geschreven over gezinsvorming etc. Voor mij is er een spanningsveld tussen het krijgen van kinderen en je ecologische voetafdruk. Bevolkingsgroei is best een issue wereldwijd, als je kijkt naar welke invloed iedere persoon heeft op de natuur. Hoe moet je omgaan met de opdracht: bebouw de aarde, kinderen mag je opvoeden voor de Heere en aan de andere kant de opdracht voor ons rentmeesterschap, ook voor het milieu. Dit dit is geen vraag om een klein gezin te rechtvaardigen o.i.d., maar dit is voor mij een oprechte worsteling. Wat vraagt de Heere hierin van mij?

Antwoord

Deze en soortgelijke kwesties zijn al eerder aan de orde gekomen. Via ons de tag 'Gezinsvorming' en 'Rentmeesterschap' en het zoekprogramma in de vragenrubriek zijn de vragen en antwoorden te vinden.