Zóveel ellende in de wereld

Redactie Refoweb | Geen reacties | 10-01-2019| 13:20

Vraag

Hoe geloof ik in een God die niet betrokken lijkt te zijn bij alle ellende in de wereld? Ik merk dat ik de laatste tijd steeds meer moeite krijg met geloven in God. Er is zóveel ellende in de wereld (hongersnoden, mensen die gewoon niets hebben) dat ik dat wat ik in de kerk belijd en hoor, niet kan matchen met wat ik om mij heen zie gebeuren. Hoe kan ik Zijn Naam grootmaken en loven als mijn buurman op sterven ligt? Begrijp me a.u.b. niet verkeerd, ik wíl heel graag geloven en Zijn kind zijn, maar hoe?


Antwoord

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
2823 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Werken van barmhartigheid

In Mattheus 10:25 en daar rond heen gaat het over de wederkomst van Jezus Christus als Koning. In de BMU lees ik bij de uitleg waar de ‘selectie’ op gericht is: de Koning beoordeelt naast -naar ik aan...
Geen reacties
10-01-2017

(G)een tekst in het hart gekregen

Als ik mensen hoor praten over het werk van de Heere in hun leven, dan hoor ik altijd het volgende: er was sprake van grote nood in het leven van deze mensen en de vrede volgde nadat een bepaalde teks...
3 reacties
10-01-2018

Opwekkingsmuziek en gospelmuziek

Wat is het verschil tussen opwekkingsmuziek en gospelmuziek?
1 reactie
10-01-2011
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag