Geloof zonder openbaring

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Geloof zonder werken is een dood geloof. Wat is een geloof zonder openbaring?

Wat is eigenlijk de doop in de Heilige Geest? (Marcus 1:7-8)

Antwoord

Wat bedoel je met openbaring? Een visioen cq. Goddelijke droom (Matt. 2:12/Luk. 2:26/Hand. 10:22)? De openbaring van Gods oordeel cq. wederkomst van Christus (Rom. 2:5/Rom. 8:19/1 Kor. 1:7). De openbaring van Gods Woord (Rom. 16:25)? De openbaring van de Geest (1 Kor. 12:7)? Een openbaring van de waarheid (1 Kor. 14:6/2 Kor. 4:2)? Openbaring van de hemelse heerlijkheid (2 Kor. 12:1/2 Kor. 12:7)? Openbaring (verschijning) van Jezus (Gal. 1:12)? En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Voordat we antwoord kunnen geven moeten we eerst weten op wat voor soort openbaring je doelt.

Zie verder het artikel 'Dopen met/in de Heilige Geest'.