Houden van 20 jaar oudere man

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik zit met best wel een probleem. Ik ben een jonge dame van 24 jaar die nog thuis woont. Een tijdje geleden heb ik via internet een ongelooflijk lieve man ontmoet. Hij heeft een fantastisch hart en ontzettend veel liefde in zich, we kunnen ontzettend goed met elkaar overweg. Ook is hij heel gelovig. Ik ben veel van hem gaan houden en hij ook van mij. Alleen nu het probleem: hij woont in Duitsland (niet zo ver van de grens gelukkig) en is dik 20 jaar ouder dan ik ben. Hoe moet ik dit ooit aan mijn ouders uitleggen?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Aan je ouders uitleggen, gewoon, zoals je het hier aan mij uitlegt! Misschien ben je bang voor de reactie van je vader en moeder, maar ja, níét vertellen is geen optie. Je wilt toch niet dat zij op een bepaald moment er zelf achter komen dat hun dochter serieus contact onderhoudt met een oudere man?

Je schrijft dat hij in Duitsland woont: mijn eerste gedachte was dat het dan om een Duitser gaat, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Enfin, eigenlijk doet het er niet toe, want ook dit is iets wat je op een goede dag toch tegen je ouders vertelt. Wacht er maar niet te lang mee, zou ik zeggen.

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

leeftijdsverschil