Verdriet over onze kerkelijke gemeente

Redactie Refoweb | Geen reacties | 05-04-2018| 14:28

Vraag

We maken ons grote zorgen en hebben veel verdriet over onze kerkelijke gemeente. We leggen u dit niet voor om even te ‘schoppen’ tegen onze gemeente, maar uit groot medelijden over de gemeente die ons zo lief was en uiteindelijk is!

We zitten in een grote Ger. Gem. die al jaren vacant is. Er is (vooral) de laatste 10-15 jaar veel veranderd in deze gemeente. Er wordt steeds meer anders gedacht over bekering en geloof. We (maar ook een deel van onze omgeving) beginnen ons steeds meer een eenling te voelen. Volle avondmaaltafels, ‘groot’ geloof, kritiek op Ger.Gem.-predikanten, werelds gekleed doordeweeks en een hekel aan preken waarin eerlijk en evenwichtig gesproken wordt over het Ene nodige.

Wat moeten we doen? Hoe moeten we in gesprek gaan over deze zorgen in onze gemeente? Moeten we een andere gemeente opzoeken? Heeft u tips voor ons? We denken vaak ook terug aan ons rijke voorgeslacht. Voor hen was het elke keer weer zo’n wonder dat de Heere de eerste was in hun leven.


Antwoord

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
2819 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Preken uit Openbaring

Waarom wordt Openbaring niet geheel gepreekt? Dat zit vol onderwijs voor vandaag.
5 reacties
04-04-2015

Soort flashbacks

Ik heb de laatste tijd last van een soort flashbacks. Ik weet niet zo goed wat het is, maar ik zal proberen het uit te leggen. Als ik aan het staren of net wakker ben, hoor ik soms mensen vanuit mijn ...
Geen reacties
04-04-2011

In Lev. 26 wordt gesproken over een welgevallen hebben aan de straffen van hun ongerechtigheid. Mag je dit doortrekken naar het bevindelijke leven en stellen dat dit het “vierschaarmoment” is (...)

In Lev. 26 wordt gesproken over een welgevallen hebben aan de straffen van hun ongerechtigheid. Mag je dit doortrekken naar het bevindelijke leven en stellen dat dit het “vierschaarmoment” is, waarin ...
Geen reacties
04-04-2007
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag