Biddag naar de kerk

Ds. J.D. Heikamp / Geen reacties

Vraag

Waarom op biddag twee keer naar de kerk?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Het staat nergens letterlijk in Gods Woord dat we op zondag en bijzondere dagen twee keer naar de kerk moeten komen. Het is een mogen en als dat echt is wordt het een heilig moeten. Niet vanuit slaafse druk, maar uit kinderlijke geloofsliefde tot de Heere en Zijn Woord, Zijn dag en bijzondere dagen. Het is de liefde tot de Heere en Zijn werk in de schepping om bijvoorbeeld biddag te houden. De invulling van die dag is bedoeld om de Heere te smeken om Zijn zegen over gewas en arbeid. Dan ga je vragen: kan er geen drie keer dienst gehouden worden?

Gezegende biddagdiensten toegewenst.

Ds. J. D. Heikamp

Ds. J.D. Heikamp

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Staphorst
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Emeritus

    website: http://dsheikamp.refoweb.nl

Tags in dit artikel:

Biddag-Dankdag