Pornografie

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Ik had een mooie relatie met God en kon zonder zonden verder, tot ik opeens werd verleid door porno. Dan heb ik er spijt van en vraag ik God om sterk te blijven en dan, als het goed gaat, val ik weer in die zonden. Ik ben bang dat het niet meer vergeven wordt, want ik blijf steeds maar terug vallen en kijken. Ik weet dat het fout is, maar de verleiding is te groot. Ik heb Gods’ hulp echt nodig en wil niet verloren gaan. Ik wil alles voor hem geven. Ik schaam me echt wat ik heb gedaan. Ben ik door God vergeten? Zal Hij me nog vergeven? Wat moet ik doen? Ik heb al zoveel kansen gehad en ben al zoveel vergeven, maar ik val weer steeds en ik ben echt bang dat Hij dan weg gaat en ik verloren ga.

Vraag 2: Ik ben een jongere van 18 jaar die op zoek is naar God. Echter staat een een grote dikke muur tussen mij en God in. Een muur van pornografie en zelfbevrediging. Hoe kom ik hiervan af? Ik weet echt niet wat ik moet doen.

Antwoord

We hebben alle artikelen over porno op een rijtje gezet. Daar zijn veel soortgelijke vragen te vinden.

2 reacties
CorsdeKort
Jezus vermaant ons om de anderen 7x70 keer (per dag) te vergeven. Dus doet God dat ook, mits je er natuurlijk spijt van hebt en het niet weer wilt doen.

Niet opgeven! Nooit opgeven! Spring op als een stuiterbal, blijf niet in de zonde liggen. Een varken blijft in de modder (zonde) liggen maar als een kat daarin valt dan springt die eruit en maakt zich schoon en blijft daar dan ver bij weg.

Satan wil je wel moedeloos krijgen en je vertellen dat je niet kunt overwinnen en dat het je niet vergeven wordt maar Jezus is een pleiter, een voorbidder, hij weet hoe lastig het vlees is en hoe groot de verzoeking.

Ik geloof dat het voor je gaat lukken!
WillemB
In het antwoord wordt (terecht) doorverwezen naar andere artikelen over dit onderwerp. Een punt waar aan voorbij wordt gegaan, is de opmerking: Ik had een mooie relatie met God en kon zonder zonde verder…
@ vraagsteller, wat bedoel je hiermee? Zonder het vallen in deze specifiek benoemde zonde? Of kon je (helemaal) leven zonder zonde? Was je zelf al (behoorlijk) heilig.
Als je dat laatste bedoelde, kan ik me je wanhoop goed indenken. Maar heb je dan wel begrepen dat ons leven dagelijks geheiligd moet worden door het bloed van Christus? Dat je daar nooit en te nimmer in dit leven bovenuit zult komen?
Je wilt alles voor Hem doen. Echter het enige wat hier telt, is niet wat jij allemaal doet, maar wat Christus voor jou gedaan heeft. Zie op Hem, op Zijn vergeving voor élke zonde, dagelijks, elk uur!
Dat is een heilig (lees géheiligd) leven.