Twee kinderen voldoende

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mag je als je twee kinderen voldoende vindt, je laten steriliseren?

Antwoord

Sorry, maar u stelt een vraag en schrijft verder niets over de omstandigheden en dan verwacht u wel een uitgebreid weloverwogen antwoord van mij? Waar is uw eigen verantwoordelijkheid en worsteling omtrent deze gevoelige en belangrijke materie? Stel dat uw vrouw een ernstige ziekte heeft en absoluut geen kinderen meer mag hebben, dan is het antwoord uiteraard “ja” omdat je je niet in gevaar behoeft te geven, ook niet in het krijgen van kinderen. Maar als u er gewoon geen zin meer in hebt en allerlei andere dingen zoals vakanties e.d. belangrijk vindt, dan is het antwoord “nee”.

Er zijn talloze christelijke boeken over dit onderwerp geschreven. Het kan niet de bedoeling zijn dat ik die allemaal ga ‘herhalen’ in een enkel antwoord. U zult dat echt samen moeten bestuderen en dat ook in het gebed moeten brengen om zo tot een weloverwogen beslissing te kunnen komen.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

sterilisatie