Gemeenschap der heiligen

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Kan de gemeenschap der heiligen gezien worden als een gave? Dat de een van Gods kinderen deze gave bezit en anderen minder of niet?

Antwoord

Nee, de gemeenschap der heiligen is geen gave, maar een opdracht. Met elkaar vormen de ware gelovigen één Algemene Christelijke Kerk. Ze zijn als het ware samen één lichaam. Lees ook het artikel 'Waar 2 of 3 in Mijn Naam bijeen zijn'.