Zwanger zonder echte gemeenschap

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben de laatste tijd heel erg aan het twijfelen over mijn eigen lichaam. Mijn vriend en ik hebben nog geen echt seksueel contact gehad, tenminste ik ben nog maagd. Mijn vraag: kun je ook zwanger worden, terwijl je nog maagd bent, dus zonder dat je de echte gemeenschap gehad hebt? Ik ben niet aan de pil, maar wil dat wel graag. Gewoon voor de zekerheid.

Antwoord

Dat kan zeker wel. Ik ken zeker wel stellen waarbij dat is gebeurd. In die situatie had er niet echt gemeenschap plaatsgevonden, maar waren er toch zaadcellen (bijv. via de handen)  in de vagina gekomen met als gevolg zwangerschap. Vandaar dat mijn advies is om elkaar niet te gaan uitkleden.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

zwanger