Edele dieren

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

In de ark gingen zeven paren van alle edele dieren. Welke dieren zijn er edel volgens de Bijbel? Wij kunnen dit nergens vinden en hopen dat iemand ons dat antwoord kan geven?

Antwoord

Het gaat niet om edele dieren, maar om reine dieren. Hier het overzicht.

Lees meer artikelen over:

arkNoach
1 reactie
Sammie2016
In Leviticus hoofdstuk 11 en Deuteronomium H. 14 staan veel van die dieren vermeld.

Het zijn "reine" dieren. Overigens staat in de Bijbel 7 dieren en niet 7 paren.
Het 7de dier zou mogelijk als slachtoffer hebben kunnen dienen nadat Noach en zijn gezin vaste voet aan de grond hebben gekregen toen de aarde weer droog was.