Verkering maar verliefde gevoelens voor ander meisje

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb nu al meer dan twee jaar verkering. De laatste tijd heb ik echter verliefde gevoelens ten opzichte van een ander meisje; iemand die ik regelmatig zie. Dat werkt ook door in m'n relatie. Mijn vriendin weet er zelfs al van. Moet ik het nu uitmaken of nog afwachten? Hoe weet ik wat de juiste beslissing is?

Antwoord

Daar is moeilijk antwoord op te geven. In iedere verkering worden de verliefdheidsgevoelens minder en mensen willen toch zo graag verliefd zijn en blijven omdat dat zo'n heel opwindend gevoel is.

Bedenk wel dat de verliefdheid op dat andere meisje eens over zal gaan, of je nu wel of niet met haar verkering krijgt en zou je dan nog verder willen gaan met haar? Is je eigen verkering misschien een beetje in een sleursfeer terecht gekomen? Dat kan zo maar gebeuren. Ik zou het zeker niet te snel uitmaken, maar dat eens even heel rustig blijven aanzien.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering