Boekentips voor aanstaande bruidegom

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Mijn verloofde en ik hopen in september te gaan trouwen. We zien daar erg naar uit. Maar ik (jongen) vind het soms ook wel eng. Hoe kun je een goede echtgenoot zijn, hoe ga je om met verantwoordelijkheid als het gaat over financiën, werk/studie, evt. kinderen etc.? Gelukkig kunnen wij samen goed praten, dus ook hierover. Maar heeft u misschien een aantal boekentips?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Samen praten is een heel belangrijke! Ga ook samen op zoek naar een boek dat bij jullie past. Ik geef geen boekentips, want wat ik mooi vind, hoeft jullie nog niet aan te spreken. Bovendien kun je titels over verkering, liefde, trouwen zelf vinden door een aantal trefwoorden in te geven via google. Of je gaat eens gezellig samen kijken en lezen in de bibliotheek. Het voordeel van de ‘bieb’ is ook nog eens dat je een boek kunt omruilen als het je niet aanstaat.

Succes gewenst,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

boekentrouwplannen
3 reacties
John61
Een boekentip heb ik niet, wel kan ik jullie aanraden om samen een Alpha Marriage Course te volgen. Dat is de investering in tijd dubbel en dwars waard. Zeer goede ervaringen mee (inmiddels ruim 30 jaar getrouwd).

Zie ook:

www.alphanederland.org/marriagecourse/
willemina
Gary Chapman, Twaalf dingen die je moet weten voor je gaat trouwen.

Wij lezen elke week samen één hoofdstuk en bespraken dat ook samen. Ik vind het echt een aanrader en het sluit ook goed aan bij de vraag van de vragensteller.

Premarriagecourse e.d is ook een goede optie als je dat samen gepland krijgt.
Hotel
'Het huwelijk' van Tim Keller, voor een (h)eerlijke kijk op een christelijk huwelijk. Aanrader!