Keelontsteking

drs. A. Meijer / 2 reacties

Vraag

Afgelopen december heb ik keelontsteking gehad. Hier heb ik een kuur voor gekregen. Nu twee weken geleden kreeg ik bronchitis waar ik ook weer een kuur voor kreeg. Beide kuren heb ik afgemaakt. Nu heb ik weer keelontsteking. Om nu weer aan een kuur te gaan vind ik ook zo wat. Wat kan ik zelf doen? Rust met een klein kind van 1,5 lukt bijna niet, al doe ik al een stap terug. Daarnaast waren er afgelopen week een hoop spanningen/zorgen rondom mijn man. Ziekmelden op mijn werk doe ik liever niet omdat ik net een nieuwe baan heb en al verschillende keren heb ziek moeten melden vanwege o.a. bronchitis. Ik wil mijn baan hierdoor niet kwijt raken omdat ik het nu juist heel goed naar mijn zin heb. Ik heb een jaarcontract. Wat moet ik? Moet ik bang zijn dat mijn contract niet verlengd word als ik me nu voor de derde keer in korte tijd ziek meld?

Antwoord

Beste vragenstelster,

Ik begrijp dat je met een dilemma zit. Enerzijds voel je dat je lichaam rust nodig heeft. Anderzijds roepen de verplichtingen. En met een jaarcontract geeft dat denk ik terecht extra zorgen. Ik weet niet of je bang moet zijn dat je contract niet verlengd wordt. Bij frequente ziekte zou dat natuurlijk wel kunnen maar het hangt denk ik van meer factoren af.

Ik denk dat het belangrijk is dat je naar de signalen van het lichaam luistert. Dat is, zeker op lange termijn, het beste voor jou. Natuurlijk betekent dat niet dat je bij iedere kuch thuis moet blijven.

Op thuisarts.nl vind je goede adviezen met betrekking tot keelpijn en bronchitis, dat kun je nog even nalezen.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Lees meer artikelen over:

medisch
2 reacties
shaila
Ga op tijd slapen! En neem voldoende vitamines, ik verwerk ze vooral in smooties! En ga zoveel mogelijk de zon in! Ook ik heb van de winter alles meegepakt qua ziektes. Je weerstand is gewoon heel laag. En idd dat kan komen door teveel spanning, weinig rust ed.
Ik dacht steeds...binnen blijven en opknappen. Maar je moet juist naar buiten gaan...
Beterschap!
Ge
heel goed shaila, met smoothies krijg je al extra vitamines uit groente/fruit,
maar voor vitamine D raad ik om supplementen te nemen, belangrijk om je immuunsysteem op te krikken . En laat snacks, suiker, wit meel en vleesproducten zo veel mogelijk weg.

maar bovendien, maak alle dingen bij de Heere bekend (Fil.4:4-7) met dankzegging dat je het nieuwe leven van Hem hebt gekregen, dat geeft zo'n rust.

bidt en laat voor je bidden voor gezondheid.

hartelijke groet.