In het wit gedoopt, maar niet getrouwd

Ds. J. Driessen / Geen reacties

Vraag

Waarom wordt er in de ‘zwaardere’ oftewel ‘rechtsere’ kerkverbanden wel in het wit gedoopt, maar is in het wit trouwen uit den boze? Hier zit dan toch geen verschil in?

Antwoord

Beste vraagsteller (ster),

Hier zou ik echt geen antwoord op weten. Van alle stellen die ik inmiddels in het huwelijk mocht bevestigen was de bruid in 99 procent van de gevallen in het wit. De kleur is voor mij niet zo belangrijk.

Wat ik wel belangrijk vind is dat bruid (én bruidegom) netjes en eenvoudig gekleed zijn. Dat laatste is nog altijd het kenmerk van het ware.

Ds. J. Driessen

Tags in dit artikel:

bruidsjurk