Bang voor zonden tegen de Heilige Geest

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Kunnen er voorbeelden genoemd worden van wanneer je zonden tegen de Heilige Geest doet? Ik snap nooit goed hoe je dat doet. Ik heb wel eens iemand gehoord dat je dan bewust zegt dat Hij niet bestaat. Toen schoot telkens die gedachten door mijn hoofd “Hij bestaat niet”, maar dacht dan gelijk “nee, dat is niet zo” of “wat erg als je dat zegt.” Heb ik het dan al gedaan?

Antwoord

Wees gerust: wie bang is de zonde tegen de Heilige Geest te hebben bedreven, heeft dat niet gedaan. Zie ook de tag 'zonde tegen de Heilige Geest' voor diverse antwoorden.