Flitsen voor mijn ogen (2)

drs. J. de Jongh-van Hoof / 2 reacties

Vraag

Onlangs had ik een vraag gesteld over lichtflitsen voor mijn ogen. Nu ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben (nog pril). Ik ben langs de huisarts geweest en die heeft mij doorgestuurd naar de oogarts. De oogarts kon niets vinden. Zou dit hormonaal bepaald kunnen zijn?

Antwoord

Voor zover ik weet worden lichtflitsen voor de ogen NIET bepaald door hormonen.

José de Jongh-van Hoof

Tags in dit artikel:

oog
2 reacties
arendine
Sommige mensen met migraine hebben last van flitsen voor hun ogen in de aanloop naar een aanval (aura). Soms spelen hormonen een rol bij een migraine aanval, anti-conceptie kan deze flitsen triggeren.
Een zwangerschap zorgt meestal voor afname van hormoon-gerelateerde migraine, maar niet iedereen reageert hetzelfde.

Het lijkt me verstandig om de klachten met huisarts en/of verloskundige te bespreken.
Sammie2016
Ja arendine heeft gelijk.
Mijn vrouw had zware migraine met veel lichtflitsen, kan inderdaad hormoonafhankelijk zijn.
Ik weet niet of je rookt, als dat zo is moet je daar meteen mee stoppen want dat is desastreus voor je ongeboren kind.

Psalm 127:3 ..
.. Ziet, de kinderen zijn een erfdeel des HEEREN; des buiks vrucht is een beloning.