Leert hen te onderhouden alles wat Ik u bevolen heb

Ds. J. Driessen / Geen reacties

Vraag

In Mattheus 28:20 staat: "Leert hen te onderhouden alles wat Ik u bevolen heb". Bevolen? Vreemd, omdat Jezus geen bevelen of geboden geeft. Verkeerde vertaling? Of verkeerd geïnterpreteerd uit de context? Is dat na te gaan?

Antwoord

Sinds wanneer zou de Heere Jezus geen geboden of bevelen gegeven hebben? Laat vraagsteller(ster) eens beginnen om rustig Johannes 14 en 15 te lezen en dan nog eens zijn/haar vraag heroverwegen.

Ds. J. Driessen