Toch niet oprecht gelovig

Redactie Refoweb / 4 reacties

Vraag

Hoe noem je iemand die enige tijd met vreugde de Heere mag dienen, maar toch niet oprecht gelovig blijkt te zijn?

Antwoord

Dat noemen we een tijdgelovige.

Lees meer artikelen over:

tijdgeloof
4 reacties
lin1991
Maar pas wel op vraagsteller. Blijkt hij of zij ècht een tijdgelovige te zijn, of naar onze maatstaven zo beoordeeld? Wij zien enkel aan wat voor ogen is. God ziet het hart aan! Wij kunnen snel de spinters zien bij een ander terwijl er in onze ogen een balk ik. En bij Gods kinderen letten we (ik sluit me hierbij in) vaak op hun gebreken. Verder ken ik de omstandigheden uiteraard niet waarom je deze vraag stelt. Ik ben eigenlijk wel benieuwd.
hvdijk66
Zo iemand noem je Bert, Wouter, Hassan, Anneke, Chantal,.... En ik hoop dat je met hem of haar gesprek van hart tot hart kunt hebben over een relatie met Jezus
Johan100
Zo zou het inderdaad moeten zijn hvdijk66.
De gelijkenis van het zaad vertelde Jezus ter waarschuwing en niet als een kille dogmatische veroordeling.
CrA
Het zou ook kunnen dat vraagsteller het over zichzelf heeft. Want wie kan er over het hart oordelen? Dat kan alleen God en de persoon zelf. Hij/zij kent zijn/haar eigen hart.