Uit angst God zoeken

Ds. D.W. Tuinier / 1 reactie

Vraag

Ik heb een vraag aan ds. Tuinier. Is het mogelijk dat je door angst voor de dood de Heere gaat zoeken en je bekeerd wordt? Of moet je echt stilgezet worden door God?

Antwoord

Ja, dat is mogelijk. God is vrij in Zijn werk op welke wijze Hij werkt in het hart. Maar het blijft hierbij niet. Gods werk is altijd hieraan te herkennen dat het aan Hem verbindt. Kain en Judas zijn in grote angst en wanhoop bij God vandaan gevlucht. Van Petrus lezen we dat hij, na zijn verloochening in de zaal van Kajafas, getroffen door het liefdesoog van zijn Meester, bitter weent. Voor Hem wordt het zo’n onuitsprekelijk wonder dat de Paasvorst na Zijn opstanding hem opzoekt.

Van harte sterkte en de HEERE en Zijn rijke genade in Jezus Christus bevolen.

Ds. D. W. Tuinier

Tags in dit artikel:

bekeringsweg
1 reactie
Jeremiah
De dreiging van een bepaald oordeel én de belofte van een bepaalde rijke zegen zijn twee krachtige redenen die ons mensen helpen om in geestelijke zin ernst te maken met onze plichten tegenover God. - Dominicus Goltzius