Kerkenraad wil huwelijk niet bevestigen

Ds. D.W. Tuinier / Geen reacties

Vraag

Ik heb een kindje gekregen toen ik nog niet getrouwd was. Uiteindelijk bij de jongen weg om verschillende redenen. Ik heb schuldbelijdenis gedaan en zelf daarna belijdenis gedaan en mijn kindje laten dopen. Nu een hele lieve vriend ontmoet en we willen graag trouwen mag dat? Graag antwoord van iemand uit de Ger. Gem.

Antwoord

Dag vragenstelster,

Niet eenvoudig is het voor mij hierop te reageren. Ik ken jouw/jullie situatie niet. Hoewel je wel het een en ander over je zelf vertelt. Dank daarvoor. Toch is mijn antwoord (te) algemeen: Het is een voorrecht dat je schuld hebt beleden en belijdenis van het geloof hebt gedaan. Vraag is: wat is de reden geweest dat je de relatie met de jongen, vader van je kind, hebt verbroken? Bijbels gezien ben je immers met hem getrouwd. Ik kan mij voorstellen dat jouw kerkenraad besluit om een ander huwelijk niet kerkelijk te bevestigen.

Wil je hierover doorpraten, wees welkom.

De Heere en Zijn genade in Christus bevolen.

Pastorale groet,
Ds. D. W. Tuinier