De weg terug naar God

Ds. C.J. Barth / Geen reacties

Vraag

Ik ben een jongeman van 34 jaar. Ik ben al een tijd God kwijt. Door de vele problemen in mijn leven en familieomstandigheden is de kerkgang er ook bij ingeschoten. Hoe kom ik op de weg terug naar God? Hij zegt toch in zijn woord: “Leg uw last op de HEER en Hij zal u steunen. Nooit zal Hij dulden dat een rechtvaardige ten val komt.”

Antwoord

Beste vraagsteller,

Terug naar God, daar is maar één weg voor. Niet een programma, maar een persoon: de Heere Jezus. Hij zegt: Ik ben de Weg en de Waarheid en het Leven, niemand komt tot de Vader dan door Mij. (Johannes 14:6).

En dat je deze vraag stelt, betekent dat Hij Zelf al bezig is je terug te roepen. Hij is achter je aan gegaan. Nooit was je buiten Zijn bereik. Hij weet wat je allemaal hebt meegemaakt. Problemen en familieomstandigheden zijn heel ingrijpend. Ook dat weet Hij. Je zonden weet Hij, je verlangen weet Hij ook. Vertel alles wat er gebeurd is en wat fout gegaan is aan de Zaligmaker. Hij kan en wil je terugbrengen bij de Heere God. Er staat ook in de Bijbel dat de Heere hen die gevallen zijn weer opricht (Psalm 146:8, Micha 7:8, enz.).

De Heere Jezus is het voornaamste. En gebruik dan ook de middelen waardoor Zijn Geest wil werken: Bijbellezen, bidden, naar de kerk gaan. Zet die stap weer. Hoe lang wacht Hij al op jou?

Van harte Gods zegen toegewenst,
Ds. C. J. Barth