Mensen verkeerd behandeld

Ds. A.A. Egas / Geen reacties

Vraag

Als mensen heel veel van je zijn gaan houden maar jij geloofde dat niet en je ging ze uittesten en kwetste hen tot op het bot -omdat je dacht dat ze alleen maar zeggen dat ze van je houden omdat ze nu eenmaal met je te maken hebben- en je komt maar niet uit die cirkel, hoe kom je dan bij God terug?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vriend(in),

Het is verdrietig en zondig dat je mensen om ons heen, die veel van je zijn gaan houden, zo hebt behandeld. We mogen ons in eerste instantie best wat terughouden, gereserveerd opstellen tegenover mensen, zeker als we ze niet goed kennen. Maar als mensen ons na enige tijd nog steeds hartelijk en liefdevol tegemoet treden, dan moeten wij dat niet uittesten. Het is eigenlijk een reactie, die meer over jezelf zegt dan over die mensen. Waarom vertrouw je mensen niet en ga je ze uittesten? Ik zou dat mezelf eens eerlijk afvragen.

Je vraag is: Hoe kom ik terug bij God? Wel in de eerste plaats de mensen die je zo naar hebt behandeld om vergeving vragen. Het is daarbij heel goed om de vraag ik je stelde -waarom behandel je die mensen zo- daarbij te betrekken. Je kunt alleen maar oprecht schuld belijden, als je ook verteld waarom je de dingen zo gedaan hebt. Wanneer het recht ligt tussen de mensen die je zo’n pijn gedaan hebt, belijd dan ook die zonden voor de Heere. Denk aan het onderwijs van de Heere Jezus in Mattheüs 5 vers 23 en 24: “Zo gij dan uw gave zult op het altaar offeren, en aldaar gedachtig wordt dat uw broeder iets tegen u heeft, laat daar uw gave voor het altaar, en ga heen, verzoen u eerst met uw broeder, en kom dan en offer uw gave.” We kunnen dus niet tot God wederkeren, terwijl we nog een conflict met een ander hebben, waar we zelf de schuld van zijn.

Van harte Gods zegen bij het zoeken naar verzoening en vergeving van je zonden. Hij wil je daarbij alles schenken wat je nodig hebt.

Met een hartelijke groet en Gode bevolen,
Je ds. A. A. Egas

Ds. A.A. Egas

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Damwoude
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden: