Pokemon in de kerk

Redactie Refoweb / 9 reacties

Vraag

De Pokemon-rage heeft helaas ook onze kerk bereikt. Sinds kort zit er blijkbaar een Charmander binnen. Zelf kan ik hem niet zien, maar ik hoor het van kinderen. Ik heb er geen enkel probleem mee dat het beest kinderen mee naar de kerk trekt. Maar de aanwezigheid van de Charmander tast mijn geloofsbeleving aan. Ik vind het de grootst mogelijke blasfemie dat in het huis van Gods nu een onzichtbaar afgodsbeeld huist. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

Antwoord

Als een niet bestaand en onzichtbaar wezen uw geloofsbeleving (welke dan ook) aantast adviseren we als eerste een goed gesprek met een psycholoog. Het tweede advies is de mobieltjes tijdens de kerkdienst uit te zetten of thuis te laten en uiterst geconcentreerd naar de preek van de dominee te luisteren. Daarmee warmt men zich aan het vuur van de Heilige Geest, in plaats van aan het vage vuurtje aan de staart van Charmander.

9 reacties
Pcrtje
Haha! Duidelijk iemand die de draak wil steken met de vragenrubriekdeskundigen. Prima antwoord, redactie!
mortlach
Hilarisch. Goed advies ook!
Lecram
Deze vraag tast ook mijn geloofsbeleving aan: ik ben gaan twijfelen aan het bestaan van Charmander! Beste redactie Refoweb: wat moet ik nu doen!
Esmee17
Het kan mensen van de preek afleiden. Degene die ermee spelen dan.... En deels ook de mensen om hun heen. Bij u waarschijnlijk. De kerk is geen speelparadijs en moet het ook niet gemaakt worden. De naam 'kerk' betekent 'van God'. De kerk is de plaats van God. God is Heilig, Zijn huis dus ook. Een plaats van God is dan ook geen digitaal speelparadijs waar van alles kan.

Dat spelletje is verder als een stel domme koeien een apparaat achterna lopen.

Dacht even een serieuze reactie na de voorgaande reacties. Las vooral de laatste opmerking over blasfemie. Daar wilde ik toch nog wel even op in gaan.
verknipterefo
http://alainverheij.nl/2016/07/19/help-er-zit-pokemon-kerk/
henkie
Wow, Alain neemt de vraag serieus. Van die kant had ik het nog niet bekeken ;-D
Omega
Misschien is Alain wel goedgelovig ;-)
Jaleco
@refoweb Jullie zijn bevorderd tot refo-pastor ;-)

Het beste bewijs dat God wel bestaat is dat zoveel mensen zich druk maken om te bewijzen dat Hij niet bestaat. Over 'boomerang' gesproken.
Omega
@Jaleco Touché ;-)