Sluieren van het hoofd

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag over het wel of niet ‘sluieren’ van het hoofd voor een christelijke vrouw. Maria heeft op elke afbeelding een sluier om en ook in de Bijbel wordt het in een paar verzen aangegeven. “Maar ene vrouw, die bidt of profeteert met ongedekte hoofd, onteert haar eigen hoofd; het is even alsof zij geschoren was. En wil zij zich niet dekken, zo snijd men haar ook het haar af” (1 Korintiërs 11:5-6). In Genesis 24:64-65 staat: “En Rebekka sloeg haar ogen op en zag Izaak; zij liet zich van den kemel afglijden en zeide tot den knecht: Wie is die man daarginds, die ons in het veld tegemoet komt? De knecht zeide: Dat is mijn heer. Toen nam zij haar sluier en omhulde zich.” Ik snap dat dit een gevoelig punt is, aangezien er bij de Islam door de media wordt verteld dat het een vorm van onderdrukking is. Maar graag een objectief antwoord gebaseerd op de Bijbel en niet op een eigen mening.

Antwoord

Nog los van het feit dat er geen vraag wordt gesteld, hebben we al tientallen vragen en antwoorden over hoofdbedekking in allerlei vormen, maten en soorten online staan. Die zijn eenvoudig te vinden via een uitstekend werkend zoekprogramma op onze site. Zoekwoorden: hoofdbedekking; sluier; hoofddoek enz. We hebben ze op een rijtje gezet onder de tag 'hoofdbedekking'.