Wreedheid in de Bijbel

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Sinds circa twee jaar ben ik me heel erg aan het verdiepen in het christelijk geloof. Ik ben toen de Bijbel gaan lezen en er staan zeker veel mooie stukken in waardoor ik bemoedigd word en waardoor je weer door mag gaan in het geloof. Alleen heb ik verschrikkelijk veel moeite met de wreedheid die ook in de Bijbel beschreven wordt, hoe hele volken worden uitgemoord en hoe eerstgeboren kinderen worden vermoord.

En zoals de hel beschreven wordt dan zou iedereen doodsangsten dag in dag uit moeten uitstaan om daaraan te ontkomen. Hoe kan ik nu een liefdevolle God dienen die dit allemaal beschrijft en zelfs de zonde van ouders worden toegerekend aan kinderen, kortom ik ben de weg kwijt en op zoek naar vrede. Zou iemand mij willen helpen!

Antwoord

1 reactie
abcd
Wat misschien ook kan helpen is bijvoorbeeld het boek van Paul Copan, 'Is God a moral monster?'
Staan ook audio lezingen van op internet, zij het in minder gedetailleerde vorm volgens mij.