Zwanger na bevrediging

drs. A. Meijer / 4 reacties

Vraag

Mijn vriend en ik hebben ongeveer een jaar een relatie. We hebben vanaf het begin besloten om seks te bewaren tot het huwelijk. Hier hadden we ook duidelijke regels voor en dat ging best goed. We verlangden wel naar meer maar konden ons tot een week geleden beheersen. Toen zijn we veel te ver gegaan. We waren alleen, het begon met een simpel kusje op zijn slaapkamer en van het een kwam het ander, terwijl we ons een paar dagen daarvoor juist voorgenomen hadden om nog beter op te passen om niet verder te gaan. We hebben elkaar toen bevredigd. En deze week is dat weer een keer voorgekomen. We hebben het veel besproken en ook duidelijke grenzen aangegeven wat we wel en niet willen. Maar het is zo lastig om je daar aan te houden als je opgewonden bent, dan verlies je soms je nuchtere verstand...

Heeft u tips hoe we er voor kunnen zorgen dat we ons ook echt aan deze grenzen kunnen houden? Want als je eenmaal zover gegaan bent, gaat het steeds makkelijker en is het verlangen er ook sneller naar. We willen absoluut voorkomen dat we uiteindelijk alleen op het lichamelijke gericht gaan raken, dus we proberen ook alles te blijven bespreken. Ook dit.

Maar ik ben nu ook bang dat ik zwanger ben. Ik denk dat toen we elkaar bevredigden, ik precies in mijn vruchtbare periode zat. Ook heb ik deze week al twee gehad dat er een wit snotterig iets uit m’n vagina kwam. Zomaar een heel klein beetje. We hebben heel voorzichtig gedaan dat er geen zaad aan zijn handen zat als hij mij aanraakte. Maar ik begin ook te twijfelen of dat gelukt is. Hoe groot is de kans dat ik zwanger ben? Wanneer kan ik weten of ik zwanger ben? Hoe kan ik daarachter komen of ik zwanger ben? En wat is dat witte snotterige wat uit mijn vagina komt? We hopen dat u deze vraag snel kunt beantwoorden want we zitten hier echt over in en maken ons zorgen. Abortus en adoptie is not done voor ons. Wanneer zou blijken dat ik inderdaad zwanger ben zullen we trouwen en ons kindje in liefde verwachten.

Antwoord

Beste vragenstelster,

Het eerste deel van jouw verhaal en de vraag om tips behandel ik nu niet. Vergelijkbare vragen zijn eerder behandeld in de vragenrubriek. Dat kun je daar terugvinden. Beter kan ik het niet verwoorden.

De kans op zwangerschap is, gezien jouw verhaal, nagenoeg nul procent. De 'snotterige' afscheiding lijkt mij het meest passen bij wat slijmvlies. Dat is dus onschuldig. Kortom: geen zorgen maken.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Zie ook: https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/23748/kleren-blijven-aan/ en  de tags onderaan dit antwoord.

Lees meer artikelen over:

grenzenseksualiteit voor het huwelijk
4 reacties
balksplinter
@vraagsteller: als dit antwoord niet genoeg zekerheid biedt, kun je natuurlijk altijd een zwangerschapstest doen vanaf het moment dat die betrouwbaar is.
Lekkerbek
Een paar jaar geleden werd er een klinische les gegeven op onze poli over de vaccinaties ivm het HPV virus. Er werd uitgelegd hoe je dit kunt oplopen en vanaf welke leeftijd deze vaccinaties aangeboden werden. Heel Nederland werd voorgelicht. Half Nederland belde. De gynaecoloog zei dat het frappant was dat er veel mensen met een refo achtergrond belden. Ouders belden en zeiden: mijn dochter heeft verkering maar heeft geen seks voor t huwelijk. Ook vreemd gaan is in onze refo cultuur not done. Dan hoeft mijn dochter toch geen vaccinatie te halen?
Vervolgens zei de arts: ook kregen we telefoontjes van veel refo meiden zelf. Die zeiden: we mogen geen gemeenschap voor het huwelijk, dus we bevredigen elkaar, soms oraal. Maar we hebben geen gemeenschap. Moet ik dan een vaccinatie halen?
Daar zat ik, als refo medewerker. Ik had een plaatsvervangende schaamte.
Vragensteller en allen die nog niet getrouwd zijn: waak hier toch voor! Er is een stap terug, zorg ervoor dat je niet te lang samen bent! Laat bv een deur open.....
Enne.......volgens mij is t niet zo dat je moet trouwen als je zwanger bent, maar als je seks met elkaar hebt.
saar78
Wil jullie ernstig oproepen om er mee te stoppen! Weet zelf hoe moeilijk het is, uit jezelf onmogelijk. Zelf hebben wij er een prachtig kind aan over gehouden. Wil het voor geen goud missen, maar als we de verkeringstijd over mochten doen....Eerst naar elkaar toegroeien, daar na het lichamelijke!!! Dit wil je waarschijnlijk niet horen, maar het kan dus wel! Wil jullie aansporen om veel met elkaar te bidden, vergeving te vragen, praat toch vooral veel over de belangrijke dingen. Geef jezelf niet de kans, zoek de gelegenheden niet op! Nog een goede verkeringstijd toegewenst, en voor nu sterkte in deze spannende dagen. Weet nog goed hoe ik me toen voelde!
ErikJan64
ja stoppen is niet makkelijk of je houdt ziels veel van elkaar dan zeg trouw dan met elkaar als het jullie echt niet gaat lukken, je bent jong, je hoeft nu niet bang te zijn dat je zwanger bent, maar gaan de verlangens echt toenemen dan loop je het risico om zwager te worden wel toe. maar een bevredigt te zijn niet, maar je wakkert wel een bron aan om meer te willen en uiteindelijk is het onbeheersbaar