Bijbelverklaring bij het boek Job

Ds. H. Peet / 2 reacties

Vraag

Ik zoek een reformatorische bijbelverklaring/uitleg/commentaar bij het boek Job. Matthew Henry heb ik al. Calvijn vind ik te dik. Heeft u tips?

Antwoord

Voor de uitleg van het boek Job zou ik je willen verwijzen naar:

1. Het boek Job voor de gemeente verklaard van dr. H. Schroten
2. Job uit de serie Korte Verklaring van dr. J.H. Kroeze
3. Zo rijk als Job van drs. C. Bijl (verschillende preken)
4. Job uit Tekst voor tekst (beknopt) van dr. J.h. Kroeze

Met een hartelijke groet,
Ds. H. Peet

Lees meer artikelen over:

bijbelverklaringJob
2 reacties
gertjan27
Hallo, een lezenswaardig boek over Job is ook 'Teleurgesteld in God' van Philip Yancey. Zie de recensie in de Waarheidsvriend, Digibron, 28 september 1989.
Duijzer
Een uitgebreide is ook Hutcheson - Het boek Job - 2 delen.Te koop in de boekwinkel ISBN 9789055514625 €49.50 voor 2 delen.