Verliefd op een collega

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Beste mevrouw Rots. Ik ben verliefd op een collega en weet nu niet goed wat ik moet doen. U adviseert vaak in uw antwoorden om actie te ondernemen en dat vind ik op zich een goed idee. Ware het niet dat ik met deze collega vaak samenwerk en hem dus vaak (bijna elke dag) spreek. Hij werkt wel op een andere vestiging van ons bedrijf, dus ik zie hem wat minder vaak, ongeveer elke maand. Als ik dus zelf in actie kom en het is niet wederzijds, ben ik bang dat het de samenwerking kan beïnvloeden. Heeft u tips?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Geen idee naar welke reacties van mij je verwijst... ik weet dus ook niet de vragen die daar bij horen. Dat is natuurlijk wel van belang om een en ander in algemene zin “een goed idee” te vinden. Mijn reacties zijn in de regel aan één vraagsteller gericht, in een bepaalde situatie, nietwaar! Dat mág je van mij op jezelf toepassen, maar dat kan ík in de anonimiteit van de vragenrubriek niet zomaar doen!

Nu jouw situatie: je spreekt de bewuste man bijna iedere dag, maar ziet hem slechts een keer per maand. Nou, wat let je om hem die ene keer in de maand een kop koffie aan te bieden, mét een koekje. Kleedt dat een beetje aan, zodat zijn aandacht getrokken is. Wellicht is dat een manier om hem op jóu attent te maken.

Is ‘spreken’ mailcontact, of ook per telefoon? Probeer dan eens iets persoonlijks te zeggen, bijvoorbeeld hem een goede vakantie te wensen als het zover is, of op zijn verjaardag iets laten horen. Ik noem maar wat. Leer een beetje creatief te denken om zijn aandacht te trekken, zónder dat wederzijdse samenwerking onder druk komt te staan. Dat moet toch wel lukken? Uit zijn reactie merk je vast wel snel of hij het contact ook persoonlijker wil maken!

Succes gewenst,
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

collega'sverliefdheid