In rok lopen

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Sinds een tijdje ben ik in het bezit van een Bijbel met uitleg. Een erg mooie Bijbel vind ik. Ik las verschillende uitleggen en zo ook die van Deuteronomium 22:5. Hier staat in de uitleg dat het in dit vers om travestie gaat en niet zoals ik dacht de rok of broek voor een vrouw. Mijn vraag is dus: waarom lopen er veel van onze (reformatorische) gezindte in een rok en houden de broek liever ver weg? Staat dit nog ergens in de Bijbel of waar komt dat vandaan?

Antwoord

Zie voor alle relevante vragen over dit onderwerp de tag 'rok-broek'.