In rok lopen

Redactie Refoweb | Geen reacties | 12-02-2016| 12:54

Vraag

Sinds een tijdje ben ik in het bezit van een Bijbel met uitleg. Een erg mooie Bijbel vind ik. Ik las verschillende uitleggen en zo ook die van Deuteronomium 22:5. Hier staat in de uitleg dat het in dit vers om travestie gaat en niet zoals ik dacht de rok of broek voor een vrouw. Mijn vraag is dus: waarom lopen er veel van onze (reformatorische) gezindte in een rok en houden de broek liever ver weg? Staat dit nog ergens in de Bijbel of waar komt dat vandaan?


Antwoord

Zie voor alle relevante vragen over dit onderwerp de tag 'rok-broek'.

 

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
2822 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Bezwaren tegen toneelvoorstelling

Een ongelovige vriendin van mij is lid van een toneelvereniging. Ze geven elk jaar een voorstelling in het plaatselijke dorpshuis waar ze ook oefenen. Vorig jaar vertelde ze me wanneer het optreden wa...
Geen reacties
12-02-2026

Wanneer weet ik of ik een mede-erfgenaam van Christus ben?

Wanneer weet ik of ik een mede-erfgenaam van Christus ben?
Geen reacties
12-02-2007

Geestesdoop

Wanneer worden de mensen in de traditionele kerken gedoopt in/met de Heilige Geest? Dat zie je in Handelingen 8 vers 4 tot 25.
Geen reacties
12-02-2005
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag